Avís de cookies

Estic d'acord Aquesta pàgina web guarda petits fragments d'informació (cookies) al vostre dispositiu amb la finalitat d'oferir un millor contingut i per a finalitats estadístiques. Pots desactivar l'ús de les cookies modificant la configuració del teu navegador. Navegar per la nostra pàgina web sense canviar la configuració del navegador ens autoritza a emmagatzemar aquesta informació al teu dispositiu.

PTD016 - Comunicació d'obres

Aquest procediment té per objecte comunicar l'execució d'obres d'escassa entitat que no requereixin projecte tècnic.

En cap cas, les actuacions poden comportar una variació de superfícies, volums, ni afectar l’estructura ni la distribució interior dels habitatges.

Tipus d’obres més freqüents que es poden tramitar com a comunicació prèvia d’obres:

  • Obres de reforma interior, modificació, rehabilitació (sense modificació de distribució).
  • Paviments, revestiments, fusteria, cels rasos, aparells sanitaris i/o cuina.
  • Actuació en façanes sense bastida o amb bastida inferior a 6 metres.
  • Reparació i/o substitució de fusteria o serralleria (sense modificar dimensions de l'obertura).
  • Instal·lacions interiors/exteriors (aigua, llum, gas, sanejament, etc) sempre que no requereixi projecte.
  • Construcció o instal·lació de murs i tanques.
  • Neteges i desbrossaments de solars.
  • Tala d'arbres que no formin massa arbòria.
  • Altres obres d'escassa entitat.

Condicions de l'edificació subjecte a comunicació prèvia:

  • No s'emplaça en sòl no urbanitzable ni en sòl urbanitzable no delimitat
  • No s'emplaça en cap sector de planejament derivat o polígon d'actuació urbanística, ni terreny destinat a sistemes urbanístics, i per tant no requereix autorització pera ús o obres provisionals.
  • No esta inclòs en el pre-cataleg de Patrimoni definit en el planejament general.
  • No esta declarat com a bé cultural.

Un cop efectuada la Comunicació, i havent efectuat l'autoliquidació corresponent, l'execució de les obres es pot iniciar sota l'exclusiva responsabilitat de les persones titulars i tècniques que hagin realitzat certificacions, i alhora faculta l'administració per dur a terme qualsevol actuació de comprovació.

  • Qualsevol ciutadà o ciutadana que s’identifiqui aportant les dades personals que se li demanen.
  • Un representant degudament autoritzat i acreditat.

 

Important:

D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, a partir de 1 d'octubre de 2016, les persones jurídiques i les entitats estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament. Les persones físiques podran decidir si volen fer el tràmit presencial o via internet.

 

D'acord amb el Decret 76/2020, de 4 d’agost, d’Administració Digital (art. 73.1 i 2), els empresaris individuals o autònoms, en el marc de les actuacions que realitzin  en la seva condició d’empresari individual o autònom estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament

Presencialment:

  • Emplenar el formulari de comunicació d'obres.
  • Aportar tota la documentació indicada a la pestanya documentació.
  • Podràs liquidar l'import a l'oficina d'atenció a la ciutadania. 

Telemàticament:

  • Descarregar i emplenar el formulari de comunicació d'obres.
  • Revisa tota la documentació que et caldria adjuntar a la petició (trobaras models a la pestanya documentació).
  • Un cop validat i signat el formulari, guardate'l al teu dispositiu, i ja podràs presentar la sol·licitud fent clic al botó "Enviar"
  • Aqui hauràs d'adjuntar el document que has guardat previament.
  • Enviar la sol·licitud despres de complimentar les dades que et demanarà.
  1. Formulari de comunicació prèvia d'obres on es descrigui les obres a realitzar que podeu descarregar en aquesta pàgina.
  2. Documentació gràfica explicativa de l’actuació; plànol, croquis acotat o fotografies d’on es vol fer l’obra (generals i concretes).
  3. Pressupost de l’obra.
  4. Nomenament del contractista o declaració responsable del propietari.
  5. Justificant de pagament que s’haurà d’annexar al formulari.
  6. En cas de presentar la sol·licitud un representant, caldrà presentar el document d’acreditació de la representació, signat per la persona interessada. Aquest tràmit es pot fer telemàticament a través del Registre d’Apoderaments REPRESENTA i en aquest cas no cal cap mena d’identificació ja que l’Ajuntament comprovarà que estigui degudament acreditat; en cas contrari es requerirà el compliment de l’acreditació.  

 Observacions:

  • L’Ajuntament revisarà la documentació presentada, i en cas que es detectin mancances o deficiències en la forma o en l’objecte del tràmit, es requerirà al titular per a que les esmeni i aporti la documentació que s’hagi considerat necessària en el termini que marca la norma administrativa vigent.

 

Recomanació:

Es recomana utilitzar el programa de visor de pdf Adobe Acrobat Reader en les seves últimes versions per tal de poder aprofitar totes les funcionalitats correctament, així com les funcionalitats d'annex de documentació, signatura electrònica i altres.

Documents relacionats:
Durant tot l'any.

S'han d'aplicar els següents gravàmens sobre l'obra:

  • 4% del pressupost real, Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (Ordenança Fiscal núm. 5)
  • 105 euros, taxa per llicències urbanístiques o la comprovació d'activitats comunicades en matèria d'urbanisme (Ordenança fiscal núm. 7) Excempcions: arranjament de façanes, tancaments perimetrals de solar, tala d'arbres sense aprofitament forestal