Avís de cookies

Estic d'acord Aquesta pàgina web guarda petits fragments d'informació (cookies) al vostre dispositiu amb la finalitat d'oferir un millor contingut i per a finalitats estadístiques. Pots desactivar l'ús de les cookies modificant la configuració del teu navegador. Navegar per la nostra pàgina web sense canviar la configuració del navegador ens autoritza a emmagatzemar aquesta informació al teu dispositiu.

TSP015 - sol·licitud ajuts per llibres i material escolar

D’acord amb la Declaració Universal dels Drets dels infants i la  Llei 14/2010 dels drets i les oportunitats en la infància i l'adolescència, que incideix de forma específica en la responsabilitat de les administracions i de la societat en general, en acordar estratègies tenint en compte l’interès superior de l’infant amb independència del seu entorn familiar, social o relacional, l'Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet, ha fet possible, en els últims anys, unes polítiques socials i educatives, sota el principi de la inclusió, apostant per dur a terme un conjunt d'actuacions que beneficiïn en primera instància als infants, amb independència de la situació socioeconòmica de la seva família i atenent la diversitat i amb la finalitat de fomentar la igualtat d’oportunitats, l’accessibilitat i l’educació en valors.

Pel que fa als ajuts de llibres i material escolar, serà subvencionable el cost dels llibres i/o material escolar per infants que cursin segon cicle d'educacio infantil, primària i educació secundària obligatòria, amb l'objectiu de garantir la igualtat d'oportunitats de la infància en l'entorn escolar.

 

 

Pares, mares i/o tutors legals d’infants d’entre 3 i 16 anys de Sant Vicenç de Castellet que compleixin els criteris econòmics aprovats en el moment de la sol·licitud

Presencial

Descarrega’t i emplena la sol·licitud que trobaràs en l’apartat “Documentació” de la fitxa del tràmit, i presenta aquesta sol·licitud, amb les dades i la documentació que consideris necessària, a l’Oficina d’Atenció Ciutadana.

 

Tràmit electrònic

  • Descarrega't, emplena i signa electrònicament el formulari específic que trobaràs a l'apartat documentació d'aquest tràmit, guarda'l al teu ordinador
  • Clica a “tramitar” i accedeix a la instància genèrica.
  • Comprova que les dades capturades del teu certificat digital són correctes
  • Adjunta el formulari que acabes d'omplir i guardar al teu ordinador.
  • Registra la sol·licitud i guarda't una còpia com a comprovant en el teu ordinador.
  • DNI/NIE/passaport del pare/mare o tutors i de tots els membres que formen la unitat de convivència en edat laboral (TOTS ELS MAJORS DE 16 ANYS)
  • Llibre de família.
  • Comprovant del pagament del 100% de l’activitat o casal, si escau.
  • Certificat de disminució emès per l’ICASS, si es dona el cas.
  • Títol o certificat de família nombrosa i/o monoparental, si es dona el cas.
  • Conveni regulador en cas de pares separats i denúncia d’incompliment de la pensió d’aliments si és el cas.
  • Certificat de la DGAIA, si és el cas
  • Certificat de titularitat de dades bancàries, en cas de presentar el comprovant citat al punt anterior.
  • Justificant d’ingressos de la persona sol·licitant i de cadascun dels membres en edat laboral (MAJORS DE 16 ANYS), preferentment:
  • Declaració de Renda complerta, exercici anbterior, degudament segellada per l’òrgan competent i amb Annex de Dades Fiscals *.
  • En cas de NO haver presentat la declaració de renda per no estar-hi obligats, d’acord amb la normativa tributària, o en cas de NO haver tingut ingressos o en cas que la situació econòmica actual no sigui la mateixa que la de l’exercici 2021, caldrà portar:
    1. Ingressos econòmics dels darrers 3 mesos, anteriors a la convocatòria, de tots els membres del nucli de convivència majors de 16 anys:

§  3 Últimes nòmines

§  Pensionistes: Certificat de la pensió percebuda, emès per l’organisme oficial corresponent, amb indicació del seu import.

§  En cas de ser autònom, declaració de l'IVA de l'últim trimestre i de la declaració de renda últim exercici.

§  Si s’ha estat a l’atur o s’ha percebut altres prestacions, certificat de l’organisme competent (OTG), amb indicació del període d’atur i, si escau, dels imports percebuts durant l’any.

2.       Certificat d’altes i baixes a la Seguretat Social (Informe de vida laboral).

3.       Certificat de DADES FISCALS emès per l’Agència Tributària de rendiments del treball, rendiments de capital mobiliari i immobiliari, guanys patrimonials, habitatges en propietat, etc.*

 

Per a completar la informació relativa al compliment dels requisits, l’Ajuntament podrà requerir al sol·licitant qualsevol altra documentació que resulti necessària.

*Documents susceptibles de ser consultats telemàticament i al propi organisme amb autorització.

 

Recomanacions

Es recomana emprar el programari de visor de pdf de l'Adobe Acrobat Reader en les seves últimes versions per tal de poder aprofitar totes les funcionalitats correctament, així com l'annexa de documentació, la signatura electrònica i altres.

 

Documents relacionats:
Data inici: 01/06/2024
Data fi: 14/06/2024
Aquest tràmit no està disponible telemàticament o està fora de termini. Disculpeu les molèsties.