Estic d'acord Aquesta pàgina web guarda petits fragments d'informació (cookies) al vostre dispositiu amb la finalitat d'oferir un millor contingut i per a finalitats estadístiques. Pots desactivar l'ús de les cookies modificant la configuració del teu navegador. Navegar per la nostra pàgina web sense canviar la configuració del navegador ens autoritza a emmagatzemar aquesta informació al teu dispositiu.
El Registre Municipal d'Entitats i Associacions Ciutadanes té per objecte que l'Ajuntament conegui el nombre d'entitats i associacions del municipi, així com llurs finalitats i representativitat, a fi i efecte de fer possible una política municipal correcte de suport i foment de l'associacionisme i de la participació ciutadana. I ha de permetre:
La inscripció en el Registre Municipal d'Entitats i Associacions Ciutadanes, obliga a les entitats i associacions registrades a notificar a l'Ajuntament, durant el mes de gener de cada any, les modificacions produïdes en les dades registrals. Així com a notificar qualsevol modificació posterior, dins del mes següent al que s'hagi produït l'esmentada variació.
Les entitats i associacions sense ànim de lucre, que estiguin legalment constituïdes i l'objecte de les quals sigui la defensa, el foment o la millora dels interessos generals o sectorials dels veïns d'aquest municipi:
En cap cas s'acceptarà la inscripció d'entitats i associacions que, directa o indirectament, promoguin, impulsin o fomentin valors o actituds discriminatòries, sexistes, xenòfobes o violentes en les seves actuacions.
D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques a partir d’1 d'octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament:
A partir de l’1 d'octubre de 2016 les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria i els qui els representin, estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament. El tràmit per tant, únicament està disponible en modalitat electrònica.
Qui tramita la sol·licitud? Ajuntament.
Més informació
El Registre Municipal d'Entitats i Associacions Ciutadanes estarà compost d'un fitxer que conté les dades esmentades en el procediment i llurs corresponents modificacions, les quals són públiques amb les restriccions que en tot moment contingui la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal. En relació amb les dades que figuren al Registre Municipal d’Entitats i Associacions Ciutadanes, l'Ajuntament pot:
Caldrà adjuntar a la sol·licitud, el certificat original de l'òrgan directiu, o dels responsables de l'entitat a la qual pertany, reconeixent la delegació de l'entitat principal a l'entitat de Sant Vicenç de Castellet, amb menció expressa de la seva seu social i de les persones de contacte.