Avís de cookies

Estic d'acord Aquesta pàgina web guarda petits fragments d'informació (cookies) al vostre dispositiu amb la finalitat d'oferir un millor contingut i per a finalitats estadístiques. Pots desactivar l'ús de les cookies modificant la configuració del teu navegador. Navegar per la nostra pàgina web sense canviar la configuració del navegador ens autoritza a emmagatzemar aquesta informació al teu dispositiu.

L’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet es veu obligat a posar en marxa un Pla de Sanejament per redreçar la situació econòmica generada en el mandat anterior

El resultat negatiu de la liquidació del Pressupost 2023 obliga l’Ajuntament a realitzar un Pla de Sanejament que tutelarà la Diputació de Barcelona i serà d’obligat compliment.
10 abril 2024

Lequip de govern ha comparegut aquest 10 dabril per explicar lestat actual dels comptes municipals i les mesures que caldrà prendre per redreçar la situació econòmica de la corporació.

LAjuntament ha realitzat la liquidació del pressupost 2023 i ha estat negatiu, fet que obliga lAjuntament a executar un Pla de Sanejament durant el període 2024-26 que supervisarà la Diputació de Barcelona. Així ho ha explicat lalcalde Dani Mauriz en unes declaracions que pots veure íntegrament en aquest enllaç.

Mauriz ha explicat que lestalvi net de lany 2023 ha estat negatiu perquè les despeses han superat els ingressos a causa d’una previsió poc realista de l’anterior equip de govern. Aquest endeutament innecessari de 3,3 milions d’euros per inversions no executades és la principal causa del trencament financer. Traslladar despeses del 2022 al 2023 i no fer front a la inflació dels últims tres anys que puja fins al 14% són les altres dues causes que ens han portat a aquesta situació.

Lalcalde ha desenvolupat aquestes causes que han portat fins a lestat actual de les finances municipals i, en aquest sentit, ha desgranat tres grans blocs. El primer motiu exposat ha estat que sha observat una pràctica de programar inversions i endeutar-se per dur-les a terme, però després hi ha hagut una baixa execució que no supera el 30% de les mateixes; i aquesta falta d'execució ha generat despeses financeres sense el corresponent retorn d'inversions, accentuant la despesa corrent sense la contrapartida dels projectes previstos. Una segona causa principal, segons lalcalde, és el trasllat de despesa de l'exercici 2022 al 2023, en concret de 919.000€, generant una despesa inesperada en el pressupost de 2023. Finalment, la tercera línia explicada fa referència al fet que s'ha omès fer front a l'augment de la inflació acumulada entre els anys 2021 i 2023, generant una descompensació entre ingressos i despeses. L'alcalde també ha destacat la negligència en la gestió de determinats projectes, com el vial d'accés als polígons industrials, deixant caducar convenis importants que augmentant un 55% el seu cost repercutiran en el pressupost municipal de Sant Vicenç de Castellet.

En la part final de la compareixença, lalcalde ha explicat que l'Ajuntament haurà de reprogramar inversions previstes per al 2024, reduir la despesa general i augmentar els ingressos per equilibrar les finances municipals. "És una situació que ens obliga a actuar amb diligència i responsabilitat. Hem de fer pública aquesta realitat heretada i assumir les conseqüències causades per l’anterior equip de govern, especialment la implementació del Pla de Sanejament que, sens dubte, tindrà un impacte significatiu en la gestió municipal i que obligarà a prendre decisions impopulars i no previstes", ha declarat l'alcalde Mauriz.

No obstant, Mauriz ha finalitzat la seva intervenció amb un missatge en positiu i encoratjador: "Malgrat els desafiaments, estic convençut que, amb responsabilitat i transparència, aconseguirem superar aquesta situació. Treballarem per equilibrar el més aviat possible les finances de l’Ajuntament i, així, poder reprogramar les inversions previstes de manera prudent i acabarem executant durant aquest mandat tot el que s'havia previst perquè és el que Sant Vicenç de Castellet es mereix’.

Lelaboració del Pla de Sanejament anirà a càrrec de la Diputació de Barcelona.

imatge notícia