Estic d'acord Aquesta pàgina web guarda petits fragments d'informació (cookies) al vostre dispositiu amb la finalitat d'oferir un millor contingut i per a finalitats estadístiques. Pots desactivar l'ús de les cookies modificant la configuració del teu navegador. Navegar per la nostra pàgina web sense canviar la configuració del navegador ens autoritza a emmagatzemar aquesta informació al teu dispositiu.
Aquest tràmit et permet exercir el dret d'accés a la informació pública, tant a títol individual com en nom i representació de qualsevol persona jurídica legalment constituïda, de què disposa l’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet.
Pots consultar les dades de sol·licituds ja realitzades al següent enllaç: Dades accés informació pública
L’accés a la informació pública serà presencial a les oficines municipals.
El tràmit no preveu l’expedició de còpies de documents. En cas de voler còpies de documentació, has de tenir en compte que les còpies estan subjectes a taxes (Ordenança General de gestió i recaptació dels ingressos de dret públic municipal, 2021) i que hauràs d’iniciar un tràmit específic per a obtenir còpies dels documents. L’obtenció de còpies requereix del pagament previ de la taxa establerta per expedició i reproducció de documents en una de les Oficines d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament.
S’entén per informació pública, la informació elaborada per l’Administració i la que aquesta té en el seu poder com a conseqüència de la seva activitat o de l’exercici de les seves funcions, inclosa la que li subministren els altres subjectes obligats d’acord amb el que estableix la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern, en el seu art. 2.b)
El dret d’accés a la informació pública pot ésser denegat o restringit si el coneixement o la divulgació de la informació comporta un perjudici per a:
El dret d’accés a la informació pública també pot ésser denegat o restringit si la informació té la condició de protegida i així ho estableix expressament una norma amb rang de llei.
Té la condició de protegida, en tots els casos, la informació relativa als menors d’edat el coneixement o la divulgació de la qual pot condicionar el lliure desenvolupament de llur personalitat en el futur. L’accés a la informació pot ésser denegada en aquest supòsit, llevat que se’n pugui garantir el caràcter anònim, i sens perjudici del que estableixen els articles següents.
Si l’accés a la informació pot perjudicar drets o interessos de terceres persones, aquestes disposaran d’un termini mínim de 10 dies per presentar al·legacions.
Cal tenir en compte que el dret d’accés és un dret que complementa la informació que el ciutadà pot obtenir consultant la informació publicada al Portal de transparència.
En el cas que es denegui totalment o parcial la sol·licitud d'informació es podrà presentar una reclamació, presencialment o electrònicament, davant la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública (GAIP).
Sentit del silenci administratiu:
Segons la Llei 19/2014, de Transparència, Accés a la Informació i Bon Govern, si l’Ajuntament no resol i notifica dins el termini establert, la sol·licitud s’entén estimada, llevat que una norma amb rang de llei estableixi expressament un efecte desestimatori, total o parcial, en relació amb una determinada informació. En tot cas, no es podrà adquirir per silenci administratiu el dret d’accés si concorre algun dels límits establerts per aquesta o altres lleis per a tenir accés a la informació pública.
El dret d’accés a la informació pública es pot exercir a partir dels setze anys. (art. 18 de la Llei 19/14), no està condicionat a la concurrència d’un interès personal, no resta subjecte a motivació i no requereix la invocació de cap norma.
El tràmit va adreçat a:
Presencial
Descarrega’t i emplena la sol·licitud que trobaràs en l’apartat “Documentació” de la fitxa del tràmit, i presenta aquesta sol·licitud, amb les dades i la documentació que consideris necessària, a l’Oficina d’Atenció Ciutadana.
Tràmit electrònic
Gratuït