A través del projecte ‘Sant Vicenç de Castellet poble amigable amb la gent gran’ es fan tot un seguit d’accions durant la situació d’emergència sanitària

Sant Vicenç de Castellet ha multiplicat esforços per atendre els veïns i veïnes en el marc de la situació d’emergència sanitària actual. A través del projecte Sant Vicenç de Castellet poble amigable amb les gent gran s’han dut a terme diferents accions.

 

Trucades/activació de la xarxa de voluntaris

  • Implantació de la xarxa de voluntariat amb més de 40 persones voluntàries que han anat fent trucades inicials a tot un grup de persones vulnerables per saber si necessitaven assistència per activitats bàsiques com la compra o anar a la farmàcia. També ha servit per detectar alguns casos que es trobaven malament i derivar-los al CAP.
  • Posteriorment s’han realitzat trucades de seguiment a través d’aquesta xarxa de voluntariat a algunes d’aquestes persones usuàries per tal que se sentissin acompanyades i la soledat i/o angoixes que patien poguessin ser compartides amb algú que se’n preocupés.

 

Voluntaris de carrer

Grup de persones voluntàries que han realitzat algunes compres i gestions per tal que no els faltés subministres bàsics a les persones grans que no podien o no era recomanable que sortissin de casa. Bàsicament aquestes accions les han realitzat des de Protecció Civil.

 

Serveis activats des de Serveis Socials

  • Àpats a domicili. Servei activat abans de la pandèmia, que ha ampliat el nombre d’usuaris que han volgut fer ús d’aquest servei
  • Telassistència a través de la qual s’ha fet seguiment de tots els serveis actius abans de la pandèmia i aquells que han requerit servei nou han activat una línea 900 gratuïta davant la impossibilitat d’accedir als domicilis per activar nous aparells
  • Servei d’Atenció Domiciliària. Activació de nous casos que han anat derivant des del CAP o des dels hospitals, també s’han ampliat alguns dels serveis que ja teníem actius i d’altres s’han anul·lat per prevenir risc de contagi inicialment i posteriorment s’han tornar a reactivar.
  • S’ha treballat coordinadament amb la treballadora social del CAP per detectar casos que necessitaven suport emocional per contagi, dol per defunció de familiars o per l’activació de serveis i/o prestacions a persones vulnerables i dependents.
  • S’ha actuat coordinadament amb les residències i centres de dia on hi havia usuaris ingressats del municipi per treballar les noves necessitats amb les que quals es troben actualment els familiars i usuaris a l’estar tancats alguns serveis que tenien reconeguts.

 

Creu Roja

  • Gestió de l’enviament de kits d’entreteniment per a gent gran i properament unes 45 persones grans rebran aquest kit.
  • S’han gestionat kits d’aliments i d’higiene per a persones vulnerables. Properament també rebran aquest kit que els ajudarà a pal·liar les dificultats econòmiques que pateixen algunes persones.
  • Targetes BonArea d’ajut per a la compra d’aliments: continua la distribució de les targetes que ja teníem activades abans de la pandèmia que també ajuden algunes famílies a pal·liar les seves dificultats econòmiques.

 

Altres accions

Coincidint amb la diada de Sant Jordi es va fer arribar al CAP un ram de roses i també a la Residència es van repartir roses per tots els residents i personal. En paral·lel es va demanar a l’alumnat dels centres educatius del municipi que fessin dibuixos pels residents i treballadores de la Residència.

 

Finalment, s’està treballant amb la Biblioteca per oferir serveis per la gent gran mentre no es pugin fer préstecs de llibres. Es començarà amb la lectura de relats curts per telèfon per alleugerir la soledat d’algunes persones que viuen soles o que troben a faltar molt la lectura que acostumaven a fer a través del préstec de llibres.

ca Català
X